לפני שמתחילים לפרסם קורס, סדנה או ריטריט בתחומי בריאות הגוף והנפש מומלץ מאוד לעצב ולהקים דף נחיתה או אתר מקצועי ומעוצב.
דף הנחיתה או האתר צריכים לכלול פרטים על הקורס או הסדנה:
שם הקורס/סדנה, תאריך, מיקום ודרכי הגעה, מטרת הסדנה, פרטים ורקע על המנחה.ים, סילבוס מפורט, המלצות וחוות דעת של משתתפים קודמים והכי חשוב!!! שתהיה קריאה ברורה, בולטת וקלה לפעולה לפנות אליכם להרשמה על ידי הרשמה בטופס, יצירת קשר טלפוני או הודעה בוואסטאפ או במדיה חברתית אחרת.
שם הקורס/סדנה, תאריך, מיקום ודרכי הגעה, מטרת הסדנה, פרטים ורקע על המנחה.ים, סילבוס מפורט, המלצות וחוות דעת של משתתפים קודמים והכי חשוב!!! שתהיה קריאה ברורה, בולטת וקלה לפעולה לפנות אליכם להרשמה על ידי הרשמה בטופס, יצירת קשר טלפוני או הודעה בוואסטאפ או במדיה חברתית אחרת.
דף הנחיתה חייב להיות מותאם קודם למובייל ורק לאחר מכן למחשב. שימו לב שרוב המעצבים יעבדו על דף הנחיתה במחשב אך בפועל 90% מהגולשים וקהל היעד שלכם יצפה בדף הנחיתה מהטלפון הנייד ולכן חשוב מאוד שכל המידע והקריאה לפעולה יהיו נגישים במסכים של טלפונים ניידים.
חשוב מאוד להוסיף דף תודה שאליו יעברו הפונים לאחר מילוי טופס עם הכרת תודה על השארת הפרטים ותיאום ציפיות לגבי מתי יחזרו אליהם עם פרטים ומה הם יכולים לעשות בינתיים – לעקוב אחריכם ברשתות החברתיות, לקרוא פוסטים וכתבות שלכם או עליכם, לראות סרטונים שלכם ביוטיוב או במדיה אחרת ועוד.
יש אפשרויות שונות להקמת דפי נחיתה – יש מערכות לניהול תוכן כמו וורדפרס או וויקס ויש מערכות דיוור שכוללות גם אפשרות ליצור דפי נחיתה.
אני עובד בצמוד למעצב ובונה אתרים מקצועי ואיכותי וממליץ לפנות אליו ולצפות בתיק העבודות שלו באתר הספירלה – גלעד פלד.
מעבר לדף נחיתה או אתר יש להכין גם קריאייטיב לפרסום הקורס או הסדנה. הקריאייטיב הנדרש מורכב מטקסטים, תמונות ובאנרים מעוצבים וסרטונים. בתכנים לפרסום יש להתחשב בשלבים שכל נרשמ.ת שלכם עובר בתהליך הרכישה:
- שלב החשיפה – שלב בו הנרשמ.ת לא מכיר או לא שמע עליכם או על התחום בו אתם עוסקים.
בשלב זה התוכן צריך להעביר ערך ולעורר עניין או רגש אצל מי שנחשף לתוכן על מנת שיכיר אתכם ויתחיל לסמוך עליכם ולהתעניין במה שיש לכם להציע. בשלב זה התוכן לא צריך להיות מכירתי או עם מכירה מאוד עדינה בסוף הדברים. התוכן יכול לכלול דוגמה לתהליך שאתם עברתם או שמשתתפ.ת קודמים שלכם עברו אצלכם.
- שלב ההתעניינות – שלב בו הנרשמ.ת הפוטנציאלי רוצה לקבל מידע על ההצעה שלכם. מתי/כמה/איפה/מי/למי/עם מי/איך/למה.
בשלב זה התוכן יכלול את כל הפרטים על הקורס/סדנה/ריטריט שלכם עם הזמנה להרשמה, לרכישה או ליצירת קשר איתכם.
- שלב הפעולה – שלב בו הנרשמ.ת צריך "דחיפה" ושכנוע לפנות אליכם כדי לקבל פרטים או להירשם.
בשלב זה התוכן יכלול קריאה קצרה וברורה לפנות אליכם ולהירשם. מומלץ לכלול תוכן כמו ההרשמה מסתיימת בקרוב, מקומות אחרונים, המחיר עולה וכדומה כדי לגרום לנרשם הפוטנציאלי להרגיש שהוא חייב לפנות עכשיו ולא לדחות לאחר כך.
בנוגע לתמונות, באנרים וסרטונים חשוב מאוד לעצב אותם בגדלים המותאמים לכל הפידים בפייסבוק ואינסטגרם.
ריבוע – 1080X1080 פיקסלים
סטורי – 1080X1920 לגובה
מלבן – 1200X628 לרוחב
מומלץ מאוד לצלם סרטונים לגובה ולא לרוחב. אורך הסרטונים צריך להיות בין דקה ל-2 דקות ורצוי מאוד להוסיף כתוביות לטובת הצופים ללא שמע.
בבאנרים מומלץ לכלול תמונת רקע ועל גביה טקסט עם שם הקורס, תאריך, מיקום, שמ.ות המנח.ים ותמונ.ות המנח.ים.
כדאי לשלב בפוסטים ובחומרי הפרסום תמונות מקורסים וסדנאות קודמות שלכם של האווירה, של המיקום, של המשתתפים ושל המנחה.ים.
הפרסום בפייסבוק ואינסטגרם דורש גם את הנכסים הדיגיטליים הבאים:
* דף פייסבוק עסקי ורצוי גם דף אינסטגרם עסקי
* חשבון פרסום בפייסבוק שמחובר לכרטיס אשראי
* פיקסל למעקב אחר פעילות הגולשים בדף הנחיתה או באתר שלכם.
* דף פייסבוק עסקי ורצוי גם דף אינסטגרם עסקי
* חשבון פרסום בפייסבוק שמחובר לכרטיס אשראי
* פיקסל למעקב אחר פעילות הגולשים בדף הנחיתה או באתר שלכם.
(מוזמנים לפנות אלי ואשלח לכם דוגמאות לקמפיינים וחומרי פרסום מוצלחים של לקוחות)
מתי כדאי להתחיל לפרסם קורס, סדנה או ריטריט בתחומי בריאות הגוף והנפש?
מנסיון שלי תחילת הפרסום תלויה במספר גורמים:
* מחיר הקורס או הסדנה
* הערך של ההצעה – העלות לעומת מה שמקבלים
* המוניטין שלכם בתור מנחים
לרוב אני ממליץ על כ – 6 שבועות כזמן מתאים לפרסום קורסים וסדנאות אך לעתים גם שבועיים יכולים להספיק לסדנאות או ריטריטים קצרים וזולים יחסית.
בקורסים ארוכים ויקרים מומלץ להתחיל בפרסום בין 3 חודשים ל-6 חודשים מראש כדי להגיע למספיק מתעניינים ולקוחות פוטנציאליים.
מה תקציב הפרסום שצריך כדי למלא קורס, סדנה או ריטריט בתחומי בריאות הגוף והנפש?
כלל האצבע שאני מכיר מהנסיון שלי עם מנחי קורסים וסדנאות הוא שתקציב הפרסום נע בין 5% ל – 20% מגובה ההכנסה המתוכננת.
כך למשל ריטריט שעלותו 1500 ש"ח וצפויים להשתתף בו 25 משתתפים ההכנסה הצפויה היא כ – 37500 ש"ח. אם ניקח את האמצע בין 5% ל – 20% שזה 12.5% מתוך 37500 יוצא לנו תקציב פרסום של כ – 4700 ש"ח. אפשר להגדיר זאת אחרת ולאמר שבממוצע עלות הפרסום בממוצע היא ההכנסה שתקבלו על כל משתתף מתוך שמונה.
תקציב הפרסום לרוב לא כולל את עלות הקמת דף הנחיתה או האתר, את עלות הגרפיקה, כתיבת התוכן ועריכת הוידאו הדרושים בתור חומרי פרסום ואת דמי הניהול עצמם של הפרסום ויש לקחת גם אותם בחשבון. עם זאת רוב הנכסים ילוו אתכם כל עוד תפרסמו את הקורס/סדנה/ריטריט וישמשו אתכם. כך שזו השקעה חד פעמית לטווח ארוך.
הטווח שבין 5% ל – 20% תלוי במוניטין שלכם כמנחים, בהצעה שלכם ובערך של ההצעה.
ככל שהמוניטין שלכם גבוה יותר, ז"א שאתם מנוסים וידועים בתחומכם ויש לכם קהל גדול שמכיר אתכם ומחכה להצעות ממכם כך תקציב הפרסום יהיה נמוך יותר.
יחד עם זאת, אם ההצעה לא תהיה טובה או שהמחיר לעומת הערך לא יהיה משתלם אז גם אם תהיו ידועים ומוכרים מאוד זה לא יעזור ועלות הפרסום תהיה גבוהה.